Homecore werd opgericht in 1992 en is het eerste Franse streetwear-merk. Zijn ontwerper, Alexandre Guarneri, ging destijds de strijd aan tegen de heersende clichés over de hiphopbeweging. Hiphop overstijgt het heden om een positief toekomstbeeld en een nieuwe manier van samenzijn te promoten.
Homecore presenteert "street-chique" kleding met een zachte, bestudeerde pasvorm die zich aan het figuur aanpast. Het ontwerpt kleding voor warm, regen- of koud weer. Ze besteden daarbij speciale aandacht aan het draagcomfort. Met als doel dat de kleding hun waarden weerspiegelt en uitdraagt.
De ontwerpen zijn minutieus bewerkt, van de voering tot de zakken. Over elk detail, elke knop en elke plooi is nagedacht.
RODE LIJN
Dankzij de verkenning van Gumjo verwerft Alexandre een diepgaande kennis van het menselijk lichaam. De rode lijn op de ruggengraat, het leren koord op het zwaartepunt of de naad van het sleutelbeen zijn nieuwe details die de interne structuur van het lichaam benadrukken. Zoals zoveel tags worden deze details de handtekening van Alexandre Guarneri, terwijl ze de diepe betekenis van het merk uitdrukken.
Homecore past met hun hedendaagse en volwassen streetwear-look daarom perfect in onze collectie van authentieke merken met oog voor detail en tradities.